måndag 25 november 2019

På resande fot med jobbet denna vecka och försöker alltid att snappa upp lite finansinfo från diverse flyplatser som jag hamnar på. I Frankfurt hittade jag denna och med min gamla halvknackiga skoltyska så var det inte så svårt att förstå vad denna texten från tidningen "Handelsblatt" handlar om. Kortfattat så ser det bra ut för tyska utdelare för 2020 och för nästa år så kommer DAX bolagen att dela ut totalt 37,7 Mrd €.
Personligen har jag inga tyska aktier i min portfölj men kommer nog att köpa på mig nån i början på nästa år.
Dom bolagen som höjer nästa år listar jag nedan och i den ordning av bolag som har högst DA och sedan fallande.

De bolag som höjer 2020:

- EON
- BASF
- Allianz
- Munich Re (Detta bolaget hittar jag inte på Avanza, nån som vet om anledningen till detta?)
- Vonovia
- Heidelberg cement
- VW
- RWE
- Deutsche Börse
- Henkel Vz
- FMC
- Fresenius
- Linde
- Adidas
- MTU
- Merck KGaA
- Wirecard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista uppdatering?

Har inte mäktat med nån månadsuppdatering och hittar inte motivationen att uppdaterat bloggen regelbundet. Blir sporadiska inlägg fram över ...