söndag 31 maj 2020

Månadsrapport maj 2020

Jag har helt kommit av mig i bloggandet på veckobasis och har egentligen inget att skylla på. Det är varken mer jobb nu än tidigare. Förmodligen intresse som saknas bara.
Vad har då maj månad bjudit på då, lite återhämtning i portföljen och en del bottenfiske och min kortsiktiga trading har nog varit något mindre än förra månaden.

Sparkvoten är den lägsta på månader också och det har att göra med återhämtningen i portföljen såklart.
Med tanke på att utdelningar slopats så har jag ändå fått över 3000 spänn i utdelning och det får ju anses som helt okej i dessa Covid-19 tider. Nu när vi går in i juni så räknar jag med lite mindre men låt oss se vad vi kan lyckas dra in.

Grafer och annat är uppdaterat på dom andra flikarna.



Insättning ISK & KF:
3000 SEK

Amortering:
5000 SEK (Total skuld på huset är 2 696000 SEK)

Utdelningar:
3014 SEK

Portföljens värde på Avanza inkl belåningsgrad på 15,6%
417430 SEK

Tjänstepension inkl IPS (IPS med fribrev):
1 287565 SEK

PPM:
645389 SEK (Just nu ligger jag bara i AP7 räntefond, har lite svårt att kliva in här av nån anledning)

Savelend:
24290 SEK (Börjat sälja av innehavet i Savelend och flyttat över till Avanza)

7 kommentarer:

  1. Även jag saknar tid och intresse och energi till bloggande. Försöker dock fortsätta med regelbundna inköp och för min egen skull skriva ett inlägg om dessa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog det är bra för egen del att dokumentera som du skriver för att hålla strategin levande och vara disciplinerad.

      Radera
    2. Det är exakt så jag resonerar, för att undvika att "somna in" i mitt investerande. Dessutom kör jag nu under denna insomningsperiod lite mer investering i fonder. Kräver minimalt med engagemang.

      Radera
    3. Såg det på din blogg att du börjat plocka in lite fonder och kan förstå varför. Men du har aldrig funderat på att ta in ETF:er istället i din portfölj istället för fonder?

      Radera
  2. Svar
    1. Hej själv,
      Bara fint personligen men slött på bloggfronten. Inne o kikar emellanåt på din sida dock. Jag är kvar i utdelningsträsket och kör mina månadsuppdateringar men på eget ark bara. Det tog hela 2020 att komma breakeven från raset i mars. Målet för i år är att slå utdelningarna för 2020.

      Radera
    2. Utdelningsträsket, där är jag oxå. Försöker bredda med annat emellanåt.

      Bra mål, borde vara möjligt bara de svenska börjar dela ut igen.

      Vi hörs !!

      Radera

En sista uppdatering?

Har inte mäktat med nån månadsuppdatering och hittar inte motivationen att uppdaterat bloggen regelbundet. Blir sporadiska inlägg fram över ...