onsdag 26 maj 2021

Ryktet om min död är betydligt överdrivet

 Jodå så att....

Var inne av en händelse på min blogg och såg att det var ett år sen senast jag uppdaterade och då får man väl skärpa till sig och lägga ett nytt inlägg för att hylla årsdagen av det senaste inlägget.

Hur har det gått då?

Jo som alla andra skakade rejält förra våren och jag hoppade från tuva till tuva för att få lite utdelning och sen sälj och på nästa utdelningsaktie. På så sätt fick jag hyfsad utdeling men missade racet på upgången på många av mina innehav för jag höll inte i dom tillräckligt länge. 

Men jag ger mig inte och börjat köra buy&hold mer och mer. Som ni ser nedan så firar jag strax totalt 50k SEK i utdelningar och när maj är klar så har jag nästan lika mycket i utdelning som jag hade totalt under 2020.




2 kommentarer:

  1. Nä men nu svimmar jag nästan. ÄNTLIGEN är han tillbaka !! Kul. Läs mitt senaste inlägg...det handlar lite om buy and hold. Läs även myntarens senaste inlägg så klarnar det :)

    Samma lika för mig. Snart uppe i totalen av 2020s utdelningar.

    SvaraRadera
  2. Ja sent ska syndaren vakna. Läste dina förslag till inlägg och tack för tipset.
    Ska se om jag kan bättra mig med lite mer regelbundna inlägg framöver.

    SvaraRadera

En sista uppdatering?

Har inte mäktat med nån månadsuppdatering och hittar inte motivationen att uppdaterat bloggen regelbundet. Blir sporadiska inlägg fram över ...