tisdag 17 mars 2020

Ändrar strategi

Marknaden är fortfarande orolig och kanske med all rätt trots alla statliga initiativ som poppar upp. Just nu är det ingen som vet hur länge det här kommer att hålla på och det är liksom helt oväsentligt att "killgissa" så det struntar jag i. Att vi kommer ut på andra sidan är jag tämligen säker på dock men i vilket skick är högst oklart.

Scandic vinstvarnar för andra gången på kort tid och plockar bort utdelningen. Nu äger jag inga hotell (ännu) och det är bara en ren slump att jag inte hunnit köpa några ännu. Men just detta fenomen att slopa utdelningen kan ju lätt ramla över på andra sektorer om inte det kommer in några intäkter.

Så det nya strategin blir alltså följande den närmsta tiden:

- Köp i slutet på varje vecka, torsdag eller fredag
- Köp i dom bolag som har utdelning inom kommande veckor
- Återinvestera utdelningen i bolagen som kommer i nästa utdelningsperiod

Hur gör ni och ändrar ni på något annat som jag har missat?

2 kommentarer:

  1. Du vet ju redan hur jag gör. Köper brett i många innehav och räknar med att utdelningar inte är att räkna med under 2020..till att börja med... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet och ser nu också att strategin att snitta ner på bolag som ligger närmst till i utdelning faller eftersom det kommer kontra besked från många olika bolag och jag hinner inte med att bevaka heller riktigt för det är mer än nånsin att göra på jobbet också med beredskapsplaner och annat som tar en faslig tid.

      Radera

En sista uppdatering?

Har inte mäktat med nån månadsuppdatering och hittar inte motivationen att uppdaterat bloggen regelbundet. Blir sporadiska inlägg fram över ...