måndag 9 mars 2020

Köp när blodet flyter på gatorna

Kanske mer ett inlägg för att påminna mig själv om att gå emot strömmen. Idag lägger jag till Fortum i portföljen som kanat ner onödigt mycket i hysterin. H&M snittar jag ner idag också för den får rejält med stryk nu med.
Personligen tittar jag en del på insiders köp och tankar dessa personer aktier så hänger jag gärna med på det tåget också.

Jag var egentligen beredd på att något sånt här skulle kunna hända men kanske inte så snabbt och så pass kraftigt efter man börjat sin utdelningsstrategi och bloggande. Med tanke på jag började blogga i oktober 2019 så kan det ju vara intressant att se tillbaka på det här om några år. Fortsätter detta så räknar jag också med att mina livida medel är mer eller mindre fullinvesterade till juni 2020 och sen blir det vanligt månadsspar och utdelningarna som kommer att återinvesteras.

På med rustningen, handla på och undvik att titta för mycket på saldot på din portfölj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista uppdatering?

Har inte mäktat med nån månadsuppdatering och hittar inte motivationen att uppdaterat bloggen regelbundet. Blir sporadiska inlägg fram över ...