torsdag 5 mars 2020

Månadsrapport februari 2020

Något försenad månadsuppdatering och tyvärr han jag inte plocka alla siffror precis vid månadsskiftet men så blir det ibland när livet kommer emellan.
Vad som är intressent att reflektera över är att belåningsgraden har ökat från 7% till ca 11% och detta trots att jag har satt in mer pengar och enda orsaken är börsfallet som pågår just nu.
Jag är inte speciellt orolig och har sagt att max belåningsgrad får vara 20% av portföljen och har fortfarande likvida medel som jag kan trycka in om så behövs. Rent mentalt så är jag inte heller speciellt påverkad av att se röda siffror i portföljen. Det är nästan så jag undrar om det är ett flykt beteende eller jag verkligen är så långsiktig i mitt investerande att detta är bara en parentes i det hela.
Den som lever får se.

Insättning ISK & KF:
30000 SEK

Amortering:
4000 SEK

Utdelningar:
1110 SEK

Portföljens värde på Avanza inkl belåningsgrad på 11%
354164 SEK

Tjänstepension inkl IPS (IPS med fribrev):
1,266,697 SEK

PPM:
607748 SEK

Savelend:
31277 SEK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista uppdatering?

Har inte mäktat med nån månadsuppdatering och hittar inte motivationen att uppdaterat bloggen regelbundet. Blir sporadiska inlägg fram över ...